Denna webbsida använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på webbplatsen utan att ändra din webbläsares cookie-inställningar samtycker du till vår användning av cookies.

Ta reda på mer genom att läsa våra cookie-riktlinjer.

Användarvillkor webbshop

Vem handlar du av?

Välkommen till Electrolux nätbutik, där du kan köpa originalreservdelar, förbrukningsartiklar och tillbehör direkt av oss. Butiken drivs av:

Electrolux HemProdukter AB
S.t Göransgatan 143
105 45 Stockholm


Organisationsnummer: 556010-6626
Momsregistreringsnummer: SE663000098901

Electrolux HemProdukter AB är ett dotterbolag till AB Electrolux.

  • Vår webbplats för leverans av reservdelar och tillbehör omfattar förutom orderhantering även efterbearbetning (t ex frågeformulär om du som konsument är nöjd med leveransen). Efter att vi har levererat ordern kommer vi att kontakta beställaren via e-post och ställa frågor kring hur vår service uppfattats. Detta är en integrerad del av vår service för att säkerställa att vi uppfyller alla relevanta krav och för att kunna vidta åtgärder och förbättringar om och när vi bedömer att detta kan vara lämpligt utifrån kundens upplevelser. Personuppgifter kommer att behandlas i linje med gällande lag.

Det här avsnittet innehåller information om betalning, leveranser och returer.

Läs våra fullständiga villkor för butiken och webbplatsen.

Betalningssätt

Vi erbjuder 3 olika betalningssätt: kreditkort (betalkort, Visa eller MasterCard), Paypal och postförskott.

  • Vi tar inte ut några extra avgifter för betalning med kreditkort eller Paypal förutom fraktavgift när du beställer på nätet. Fraktavgiften är 69 kr. Om du föredrar att betala mot postförskott är avgiften 100 kr. Vid telefonbeställning är avgiften 100 kr och vi skickar endast mot postförskott.

  • Electrolux samarbetar med Global Collect för att trygga säkerheten när du betalar med kreditkort. Vi ser till att betalningarna via Global Collect är säkra genom att använda krypterade förbindelser när bankuppgifter översänds i nätverket.

  • Om säkerhetsavdelningen misstänker bedrägeri har vi rätt att annullera transaktionen av säkerhetsskäl.

  • När du betalar med kreditkort eller Paypal debiteras ditt konto när beställningen godkänns på villkor att vi har fått förhandstillstånd för ditt konto. Om tillräcklig täckning saknas på kontot beaktas inte din beställning.

Leveransinformation

De produkter som köps på webbplatsen levereras endast inom Sverige. Om du vill ha dina varor levererade till ett annat land där Electrolux är verksamt måste du göra din beställning via webbplatsen för det landet. Inköpslandet måste alltså vara detsamma som leveranslandet. Dina varor levereras till den adress du uppger när du gör beställningen.

Vi levererar med postpaket(MyPack) eller brev(B-post). Om du gör en beställning senast klockan 17.00 en vardag hanteras den samma dag om det anges på webbplatsen att produkten finns i lager.

  • Normal leveranstid för postpaket är 1-2 vardagar beroende var i landet du bor och levereras till närmsta utlämningsställe. Om ditt postnummer börjar på 82 eller lägre har du normalt din beställning dagen efter. Försändelsen aviseras via sms om du angett mobilnummer. Om du inte har angett något mobilnummer skickas aviseringen via brev. Mindre försändelser skickas med brev och tar 2-5 vardagar att leverera och aviseras inte. Tyvärr har vi ingen möjlighet att styra vad som packeteras i paket eller brev eftersom det avgörs baserat på vikt och storlek.

  • Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av enstaka produkter. Vid beställning av en restnoterad produkt kommer vi skicka dig ett mail när din order har blivit expedierad från vårt lager. Om någon produkt du har beställt inte fanns i lager vid beställning och du närmare vill veta en uppskattad leveranstid eller vill avbeställa din order kan du kontakta oss via formuläret här så återkommer vi så snart vi kan. Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager.

Som en del av vår leverans av reservdelar eller tillbehör kommer vi att kontakta er för att få en enkät besvarad om hur ni upplevt vår webbshop. Vi skulle vara tacksamma om ni kunde delta i enkäten.

Fraktavgiften(se betalningssätt ovan) läggs på i samband med att köpet slutförs och beror på vilket betalningssätt du valt.

Avbeställningar och returer

  • Du har 14 dagar på dig att returnera produkter som du inte är nöjd med. Din ångerrätt gäller från den tidpunkt då den beställda varan mottagits. Din returrätt gäller enbart produkter som returneras i väsentligt oförändrat skick, det vill säga oanvänd, samt i originalförpackning med tillhörande emballage.

  • Innan du returnerar varan ska returen godkännas av oss. Vi rekommenderar därför att du skickar returen med en försändelse som kan spåras eller i rekommenderad försändelse. Det är viktigt om godset skulle försvinna eller skadas. Du som konsument svarar själv för kostnader i samband med retur av varor.

  • När returen hanterats och krediterats skickas ett mail som bekräftelse. Vi återbetalar alla returer senast trettio (30) dagar efter mottagandet av den returnerade produkten. Lägg märke till att du svarar f ör kostnaderna för att returnera produkter, utom när det gäller defekta varor. Vi byter ut produkter som omfattas av våra garantiregler eller återbetalar hela kostnaden för dem. Av garantiskäl rekommenderar vi att du alltid kontaktar oss innan du skickar tillbaka en produkt, så att vi kan se till att ärendet följs upp ordentligt.

Frågor och förslag

Vi välkomnar alla frågor och synpunkter som har med nätbutiken att göra. Om du har allmänna frågor om vår kundservice eller behöver teknisk hjälp rekommenderar vi att du läser informationen i servicesektionen på vår webbplats och följer den. Skicka e-post till oss:
distriparts.sverige@electrolux.se. Ring oss vardagar mellan 8.00 och 16.30: 036-387950

Om du driver företag och förutser att du kommer att göra regelbundna beställningar bör du ringa oss. Vi ser då till att alla leveranser åtföljs av en momsfaktura.

 
 
Stäng
 

Välj var du vill dela denna

Stäng